tirsdag den 8. februar 2011

Lykkens "pamjulefis" er det mig?

Jeg er så heldig....jeg fandt dette flotte relief, lavet af Marianne Starck, som fra 1955 var kunstnerisk leder på keramikvirksomheden Michael Andersen på Bornholm. Jeg kan meget godt li´ gammelt dansk stentøj, keramik, porcelæm og fajance, og især gode, gamle klassikere, så som Hjort, Ipsen, Søholm, Kähler, Wiinblad, Knapstrup, Palshus, Royal Copenhagen mfl. Jeg finder sagerne på loppemarkeder og i genbrugsforretninger, men det bliver sværere og sværere. Især hvis prisen ikke skal være for høj.
Endnu mere heldig var jeg, da jeg fik denne flotte buket tulipaner af min datter . Og jeg havde endda også fået lov til at låne hendes lille datter. Jeg er heldig!
Og se så: Dejlig chokolade fra Lindt...mums! Det fik jeg af min søde mand...sådan bare lige uden videre!

Sidst på weekenden var jeg osse på en lille, bitte skovtur med det ældste barnebarn, for hun skulle lige vise mig, hvor god hun var blevet til at svæve på svævegyngen i skoven! Det småregnede og var ret så meget gråvejr, men ih, hvor var det en lykkelig stund. 
Så altså, det må være mig, der er pamfiliussen!

Pearl S. Buck har en gang sagt, at mange mennesker forsømmer den lille lykke, mens de forgæves venter på den store. Jeg øver mig på ikke at forsømme den lille, for så tror jeg det, samlet set, bliver til den store!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar